• Aktualności
  • LifeStyle
  • Uroda i Zdrowie
  • Technologia
  • Opinie
  • Moda
  • Sport
  • Biznes
  • Podróże
Magazyn BANG
No Result
View All Result
Magazyn BANG
No Result
View All Result
Advertisement Banner
Home Biznes

Netto przejmuje Tesco, czyli historia Duńczyków w Polsce

in Biznes
0
Netto przejmuje Tesco

Jakiś czas temu mogliśmy usłyszeć, że jedna z najbardziej rozpowszechnionych sieci marketów w Polsce, czyli Netto, kupuje jedną z najbardziej znanych marek na tym rynku, czyli Tesco. Przejęcie niemalże wszystkich sklepów brytyjskiego giganta w kraju sprawia, że Netto urośnie w siłę. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak wyglądały początki duńskiej firmy w Polsce.

Jak to się wszystko zaczęło?

Właścicielem firmy, która założyła Netto był Ferdinand Salling, który w 1906 roku w duńskim Aarhus otworzył pierwszy dom towarowy o nazwie Salling. Przez pięćdziesiąt lat pracował w nim, dbając o swoją markę i przekształcając biznes w spółkę akcyjną o nazwie F. Salling. Kilka lat po śmierci ojca, jego syn Herman otworzył pierwszy sklep spożywczy o nazwie Føtex. Miał łączyć w sobie atuty sprzedaży żywności z elektroniką książkami czy odzieżą, czyli to, co znamy dziś z hipermarketów. Marka istnieje do dziś, a Herman szedł dalej, tworząc w 1970 pierwszy duński dyskont Bilka, aby następnie zacząć prace nad Netto, które ostatecznie powstało w 1981 roku w Kopenhadze.

Logo i polskie Netto

13 lat – tyle trzeba było czekać na logo, które dziś zna chyba każdy Polak, a na pewno ten, który mieszka w Polsce północno-zachodniej i północnej. Żółte tło i czarny pies terier szkocki, którego imię to Scottie. Trzyma w pysku koszyk i zaprasza na zakupy. To postać stworzona przez Petera Hiorta, a ma nawiązywać do Szkocji, która kojarzona jest z oszczędnością. Do tego pies, czyli zwierzę bardzo lubiane przez społeczeństwo. Charakterystyczny i prosty logotyp pojawił się na rok przed wejściem do Polski. W końcu w 1995 roku w szczecińskim Dąbiu stanął pierwszy dyskont Netto w kraju. I jest ich dziś wiele.

Nowe Netto 3.0 i specyficzna charakterystyka sklepów

To jedyna marka duńskiego producenta wywodzącego się od Ferdynanda Sallinga, która wyszła poza Danię. W Netto często można było zrobić tanie, proste zakupy w cenach niższych niż w innych sklepach, bo marża w latach dziewięćdziesiątych była czymś absolutnie nieprzewidywalnym w zależności od sklepu. Dziś koncepcja rozwojowa firmy zakłada nowe ułożenie marketów, tzw. koncept Netto 3.0. Ma być ergonomicznie, ekologiczne, estetycznie i przystępnie cenowo, a przy tym z dużą dostępnością różnych produktów.

Netto zamiast Tesco – czy to się przyjmie?

Zatem Tesco niemalże znika z Polski, a jego miejsce zajmują Duńczycy. Firma, która zarządza sklepami już od ponad stu lat, dziś, po 25 latach obecności w Polsce chce się dalej rozwijać. I warto jej kibicować, bo konkurencja jest dobra dla klienta.

Advertisement Banner

Trending

saszetka herbaty
Aktualności

Herbaty Richmont w saszetkach – wygoda i jakość w jednej filiżance

2 tygodnie ago
ochronne szczepienia
Uroda i Zdrowie

Szczepienia ochronne u młodzieży – co warto wiedzieć o HPV i nie tylko?

3 miesiące ago
systemy chlodzenia serwisowanie
Aktualności

Serwisowanie Chillerów: Klucz do Oszczędności i Zrównoważonego Rozwoju

5 miesięcy ago
gazowe agregaty
Aktualności

Agregaty Gazowe: Klucz do Efektywnej i Ekologicznej Energii Przyszłości

5 miesięcy ago
walentynkowe prezenty
LifeStyle

Pomysły na praktyczny prezent – skarpetki walentynkowe i wygodne stopki damskie

5 miesięcy ago
Urządzamy nowoczesną łazienkę – czy sprawdzą się w niej płytki granitowe?
Magazyn BANG

Polecane

saszetka herbaty

Herbaty Richmont w saszetkach – wygoda i jakość w jednej filiżance

17 czerwca 2025
ochronne szczepienia

Szczepienia ochronne u młodzieży – co warto wiedzieć o HPV i nie tylko?

2 kwietnia 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Biznes
  • Kultura
  • LifeStyle
  • Moda
  • Opinie
  • Podróże
  • Sport
  • Technologia
  • Uroda i Zdrowie
No Result
View All Result
  • Aktualności
  • LifeStyle
  • Uroda i Zdrowie
  • Technologia
  • Opinie
  • Moda
  • Sport
  • Biznes
  • Podróże

© 2020 MagazynBang