Korzystanie z inteligentnych rozwiązań POS jest bardzo ważne w przypadku obsługi punktów sprzedaży. Wykorzystywanie zaawansowanych narzędzi umożliwia firmie wysokiej jakości zarządzanie sprzedażą, magazynem, finansami oraz relacjami z klientami. Jest to więc duże wsparcie dla właściciela biznesu. W poniższym artykule przedstawiamy zalety nowoczesnych systemów POS i przedstawiamy, z jakimi wyzwaniami najczęściej mierzą się punkty sprzedaży.
Aby obsługa punktów sprzedaży mogła przebiegać sprawnie i bezproblemowo, konieczne jest jej wsparcie za pomocą odpowiednio dopasowanych systemów. Narzędzia POS, wykorzystywane obecnie, powinny być zaawansowane i dostosowane do aktualnych potrzeb i wymagań. Bardzo ważne, by umożliwiały wydajny proces realizacji transakcji.
Wyzwania stawiane przed POS
Współcześnie przed systemami POS pojawia się wiele wyzwań. Doradca klienta z firmy SUPREMIS, dostarczającej oprogramowanie SAP mówi o niektórych z nich:
Aby systemy POS funkcjonowały skutecznie, powinny być zintegrowane z innymi działaniami IT oraz współpracować z pozostałymi oprogramowaniami. Pozwala to uzyskiwać różne dane w krótkim czasie. Ponadto muszą one zapewniać wszelkie informacje w czasie rzeczywistym, co umożliwia szybkie podejmowanie decyzji, a także zamawianie brakujących produktów.
Przed systemami POS pojawiają się również wymagania prawne, w tym także standardy RODO. Poza tym ich ważną cechę stanowi elastyczność, muszą być odpowiednie na różne potrzeby, aby mogły spełniać oczekiwania większości klientów. Ponadto odbiorcom zależy na wielokanałowości, ludzie chcą nie tylko kupować online, ale też wygodnie odbierać zamówione towary w sklepach.
Zalety systemów POS dla obsługi punktów sprzedaży
Zaawansowane systemy SAP umożliwiają efektywne i sprawne prowadzenie biznesu, pokonywanie różnych wyzwań oraz digitalizację procesów. Dla obsługi punktów sprzedaży polecany jest program SAP Customer Checkout, który sprawdza się doskonale do przedsiębiorstw specjalizujących się w handlu detalicznym, sporcie, rozrywce, gastronomii i wielu innych. Wśród najważniejszych zalet tego rozwiązania wymienia się integrację z systemami SAP ERP. Oprogramowanie umożliwia bowiem obsługę transakcji w czasie rzeczywistym. Poza tym na uwagę zasługuje centralne zarządzanie POS, rozszerzanie i skalowalność, a także niezależność od sprzętu.