• Aktualności
  • LifeStyle
  • Uroda i Zdrowie
  • Technologia
  • Opinie
  • Moda
  • Sport
  • Biznes
  • Podróże
Magazyn BANG
No Result
View All Result
Magazyn BANG
No Result
View All Result
Advertisement Banner
Home LifeStyle

Co oznacza automatyzacja obsługi klienta?

in LifeStyle
0
sklep online

Automatyzacja obsługi klienta to zestaw procedur i działań, które usprawniają, przyspieszają, a także ułatwiają proces zamówień i wsparcia. Pierwsze metody automatyzacji komunikacji zaczęły rozwijać się już w latach 60. ubiegłego wieku. Rozpowszechnienie telefonów wymuszało na firmach radzenie sobie z natłokiem dzwoniących interesantów. Rozwiązaniem tej bolączki stały się prywatne centrale telefoniczne, kierujące przychodzące połączenia do pracowników, którzy w danym momencie nie byli zajęci.

Rozwój internetu wpłynął na jeszcze większe usprawnienie kontaktu pomiędzy klientami a przedsiębiorstwami. Telefoniczną komunikację zastąpiły e-maile, wirtualne czaty czy wiadomości na kanałach uruchamianych w mediach społecznościowych. Rozwój technologiczny pozwolił także na uruchomienie chatbotów, czyli programów komputerowych opartych o sztuczną inteligencję. Tego typu boty mogą nawiązać rozmowę z klientem i są w stanie obsługiwać zapytania o powtarzającym się charakterze. Dzięki nowoczesnym technologiom i algorytmom pracownicy mogą zostać odciążeni od wielu etapów obsługi klienta.Co oznacza automatyzacja obsługi klienta?

Co wnosi automatyzacja obsługi klienta?

Dobrze zarządzana i sprawnie działająca automatyzacja obsługi przynosi korzyści obydwu stronom transakcji. Tworząc zautomatyzowany proces komunikacji, dużą uwagę należy zwrócić na adekwatność odpowiedzi oraz dynamikę ich udzielania. Klienci nie lubią czekać, a długi czas oczekiwania na informację zwrotną może zniechęcić ich do Twojego sklepu. Jeśli odpowiedź jest nie na temat, potencjalny klient może również zrezygnować z usług. Sprawnie działający system automatyzacji powinien zapewnić interesantom szybką reakcję na zapytanie, wartościową odpowiedź na nurtujące go kwestie lub też rozwiązanie zaistniałego problemu.

Przedsiębiorca również zyskuje na zautomatyzowanej obsłudze klientów. Wśród korzyści należy wyróżnić uproszczenie procesów komunikacyjnych, możliwość obsługi większej liczby zapytań czy też całodobową dostępność do dyspozycji interesantów. Wszystko to przekłada się na lepsze doświadczenia konsumenckie, a co za tym idzie, na zwiększoną szansę powrotu do usług firmy. Zautomatyzowana komunikacja umożliwia także podwyższanie jakości produktów lub usług świadczonych przez firmę. Na podstawie rejestrowanych zapytań łatwiej można wysnuć wnioski dotyczące luk informacyjnych lub ofertowych.

Proces obsługi klienta w sklepie internetowym

Zautomatyzowana komunikacja stanowi jeden z ważniejszych elementów w e-commerce. Proces obsługi klienta w sklepie internetowym nie kończy się na opłaceniu zamówienia i wysyłce paczki. Ważnym elementem konsumenckiego doświadczenia jest pozytywne wrażenie po zakupie. Aby takie zagwarantować, przedsiębiorca powinien pozostać w stałym kontakcie mailowym z osobą, która dokonała zakupu. Klienci e-commerce cenią sobie rzetelne informowanie o kolejnych etapach realizacji zamówień. Zautomatyzowana komunikacja będzie na bieżąco wysyłać powiadomienia, a Ty zyskasz zaufanie i korzystny wizerunek.

Advertisement Banner

Trending

saszetka herbaty
Aktualności

Herbaty Richmont w saszetkach – wygoda i jakość w jednej filiżance

2 miesiące ago
ochronne szczepienia
Uroda i Zdrowie

Szczepienia ochronne u młodzieży – co warto wiedzieć o HPV i nie tylko?

5 miesięcy ago
systemy chlodzenia serwisowanie
Aktualności

Serwisowanie Chillerów: Klucz do Oszczędności i Zrównoważonego Rozwoju

7 miesięcy ago
gazowe agregaty
Aktualności

Agregaty Gazowe: Klucz do Efektywnej i Ekologicznej Energii Przyszłości

7 miesięcy ago
walentynkowe prezenty
LifeStyle

Pomysły na praktyczny prezent – skarpetki walentynkowe i wygodne stopki damskie

7 miesięcy ago
Urządzamy nowoczesną łazienkę – czy sprawdzą się w niej płytki granitowe?
Magazyn BANG

Polecane

saszetka herbaty

Herbaty Richmont w saszetkach – wygoda i jakość w jednej filiżance

17 czerwca 2025
ochronne szczepienia

Szczepienia ochronne u młodzieży – co warto wiedzieć o HPV i nie tylko?

2 kwietnia 2025

Kategorie

  • Aktualności
  • Biznes
  • Kultura
  • LifeStyle
  • Moda
  • Opinie
  • Podróże
  • Sport
  • Technologia
  • Uroda i Zdrowie
No Result
View All Result
  • Aktualności
  • LifeStyle
  • Uroda i Zdrowie
  • Technologia
  • Opinie
  • Moda
  • Sport
  • Biznes
  • Podróże

© 2020 MagazynBang