Wybór agencji PR nie jest wcale prosty. Większość z takich firm obiecuje podobne usługi, wszyscy pracownicy wydają się być bardzo kompetentni i przeszkoleni, a ceny różnią się w zależności od miasta. Jak więc wybrać najlepszą agencję i czym kierować się przy jej wyborze?
Przede wszystkim – marka agencji
Agencja PR to wiele czynników, które warto jest wziąć pod uwagę, zanim zapadnie decyzja o podpisaniu umowy. Na jej markę składają się między innymi portfolio, doświadczenie agencji w branży, wykwalifikowany zespół, a także dostępne wyniki czy lokalizacja. Dużą wartość przy wyborze wnosi strona www oraz jej wygląd i zawartość. Te wszystkie czynniki pomogą określić, czy dany klient szuka właśnie tego.
Bogate portfolio oraz wyniki
Portfolio potrafi dużo powiedzieć o tym, w jakiej tematyce dana agencja będzie poruszać się sprawnie. Mimo wszystko dobra agencja PR będzie potrafiła obsłużyć klientów, którzy będą oczekiwać podobnych rezultatów do zbliżonej tematyki. Praktyka pokazuje, że agencje specjalizujące się w wąskich dziedzinach dobrze poradzą sobie z ogólnymi tematami.
Dobrze jest sprawdzić, czy wyniki, którymi chwali się taka agencja, są mierzalne i ogólnodostępne do wglądu. Aktualność wyników to niezwykle istotna kwestia, ponieważ działania, które podejmowane były kilka lat temu z pewnością nie przyniosą oczekiwanych rezultatów w drugiej dekadzie XXI wieku. Jeśli agencja nie wstydzi się pokazać swoich efektów i jest przejrzysta to znaczy, że zwyczajnie osiąga dobre wyniki. Można również zapytać klientów, którzy korzystali z usług danej agencji.
Doświadczony zespół i wycena usług
Jeśli klient zna kilku specjalistów w danej agencji, wybór będzie o wiele prostszy. Problem pojawia się wtedy, kiedy dana osoba kieruje się aktywnością konkretnych osób z takiej firmy. Nie jest to do końca mierzalne. Warto w takiej sytuacji sprawdzić, czy i jakie osoby są ujęte w zespole na stronie WWW. Powinny być tam zawarte informacje odnośnie do wykształcenia oraz zebranego doświadczenia. Jeśli jest taka możliwość, można dopytać o to, kto opiekował się działaniami marketingowymi konkretnego klienta, który wybija się w wyszukiwarce Google na pierwsze miejsce.
Cennik usług może się zdecydowanie różnić. Jeżeli dana agencja jest w stanie zejść ze swoimi kwotami poniżej średniej, trzeba mieć w głowie świadomość, że albo firma dopiero zaczyna i chcąc zdobyć doświadczenie po prostu schodzi z ceny. Z kolei ci, którzy cenią się wysoko mogą mieć w swoim portfolio duże firmy. Mimo wszystko warto jest sprawdzać efekty działań takiej agencji, ponieważ nie zawsze cena czy portfolio mogą być czynnikiem decydującym.