Jak zachować równowagę? Zapraszamy na Konferencję Joy of life pod patronatem Magazynu Bang!

Żyjemy coraz szybciej i  mocniej, wielozadaniowość, nieskończona ilość ról, presja czasu. Trudniej zdobyć awans, motywację. Ciągle porównujemy się do innych, młodszych, bardziej osadzonych w czasach wszechobecnej digitalizacji za którą nie nadążamy. Ludzie nie rozumieją co się dzieje wokół, wszystko przyspiesza – mocniej, szybciej, intensywniej. To powoduje stres, który z jednej strony jest niszczycielski, z drugiej jednak potrzebny. Wywołana dzięki niemu reakcja  – “walcz albo uciekaj” towarzyszą nam od zarania dziejów i dzięki niej możemy przeżyć – motywuje nas do działania i rozwijania się. Z drugiej strony permanentny stres to wielki problem, którego objawami są: bezsenność, choroby, uzależnienia czy wypalenie zawodowe. Nie potrafimy wrócić do poziomu, w którym adrenalina i noradrenalina nas aktywizują, by radzić sobie w życiu w trudnych sytuacjach, wyzwaniach dnia codziennego. Nie wiemy jak sobie radzić ze stresem.

Problem: Eksperci szacują, że powodem co najmniej 70 proc. wszystkich wizyt u lekarzy są dolegliwości i choroby związane z silnym, przewlekłym stresem. Choć życie bez stresu nie jest możliwe, to jednak można nauczyć się nad nim panować.

Jak więc zachować równowagę? Jak żyć intensywnie ale w swoim rytmie?

Coraz więcej osób dopada zniechęcenie do pracy. Wypalenie zawodowe to ryzyko podejmowania błędnych decyzji, chorób, zwolnień lekarskich czy uzależnienia. Dodatkowo nie pomaga brak relacji, pasji, szczególnie gdy okazuje się, że praca zawodowa nie jest naszą namiętnością. Ludzie nie lubią swojej pracy, są nieszczęśliwi w związkach, a coraz częściej samotni. Radość i relacje są najważniejsze w naszym życiu. Chcesz być szczęśliwszym – pomyśl o innych!

Bądź lepszą wersją siebie.

Naucz się żyć z umiarem.

Podstawowa rzecz to oddychanie, która jest bazowym procesem życiowym. Prawidłowe oddychaniema wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, a nawet długość życia. Głębokie oddychanie pomaga nam uspokoić nerwy, zmniejszyć stres i zredukować lęk. Właściwe oddychanie – aby żyć lepiej – jest podstawą.

Ważna sprawa to skupić się na sobie, dać sobie czas na przerwę. Nie odpoczywam, nie daje sobie czasu na “nicnierobienie”. Znajdź czas by zjeść posiłek najlepiej w towarzystwie – to pomaga budować relacje.

Przydatna jest medytacja, która porównywana jest do treningu – ćwiczenie dla umysłu tak jak ćwiczenia fizyczne są treningiem dla ciała.

„Jeśli nasze życie jest sztuką, w której gramy, to być może nie piszemy do niej scenariusza, ale możemy zostać reżyserami”  William Ury

Przypomnij sobie sytuację – duży ruch i niecierpliwi kierowcy, korek uliczny, codzienna sytuacja, która wywołuje reakcję „walcz lub uciekaj”. Właśnie dlatego wybuch burzy emocji drogowych i poziom stresu wznoszą się, a poziom jest przekroczony. Im intensywniejszy ruch, tym większy stres. Emocje biegną wysoko, gorączkowe błyski, klaksony ogłuszają..

Ale wcale tak nie musi być. W rzeczywistości najcięższe korki mogą być doskonałą okazją do zbudowania uważności, bycia tu i teraz.

Be mindful. Żyj uważnie.

5 sposobów by znaleźć swój balans.

Daj sobie czas na przerwę, możliwość zatrzymania się, naładowania akumulatorów równocześnie nie odrywając się od codzienności, pozostając na szczycie góry jaką jest praca. Pamiętaj, bądź delikatny i cierpliwy wobec siebie. Większość z nas przeżyła życie z takim ciągłym rozproszeniem uwagi, że uczenie się, jak być bardziej obecnym, zajmuje trochę czasu.

Podobnie jak w przypadku kondycji ciała, nagrodą za trening umysłu i otwarcie serca jest możliwość przeżycia najlepszego życia.

Praktyka uważności, takie jak celowa przerwa, może nauczyć cię, jak przynieść trochę słońca w te szare, pracowite dni.

  1. Zacznij dzień od “drinka”. Kawa albo herbata wypita uważnie to doskonały moment dla siebie tu i teraz. Delektuj się nią wszystkimi zmysłami.
  2. Przechodząc przez dzień z jednej sprawy do kolejnej “zamknij drzwi”. Doprowadź swój umysł do miejsca, w którym znajduje się twoje ciało, przejdź świadomie w nową sytuację. Drzwi to symboliczna granica.
  3. Nie słuchaj niewolniczo tego, co nakazuje Tobie twój kalendarz. Uważnie patrz na cały tydzień lub miesiąc i znajdź czas na odpoczynek.
  4. Zarezerwuj czas na zjedzenie obiadu każdego dnia. Nie możesz mieć mocy, jeśli nie ma paliwa! Zaproś znajomych – czas na kultywowanie relacji z ludźmi napędza nasz umysł i nasze serce.
  5. Spaceruj, idź pieszo do pracy, na zakupy, na spotkanie – zrób przerwę dla ciała.

Każdy z nas jest inny, lubimy inne rzeczy, co innego nas mobilizuje, uspokaja. Dla jednego treningiem uważności będzie spokojna medytacja dla innych intensywny wysiłek fizyczny.

Konferencja Joy of life – work-life balance pod patronatem Magazynu Psychologicznego Bang!

Joy of life to inspirujące spotkanie dobrych praktyk, które pomoże uzyskać wiedzę i praktyczne narzędzia, jak lepiej zarządzać własną energią. Chcemy pokazać jak w uważny i prosty sposób podnieść życia zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej.

Joy of life to inspirująca konferencja work-life-balance, skierowana do osób, które żyją zbyt szybko, w zbyt dużym stresie związanym z pracą zawodową i życiem osobistym. Podczas konferencji chcemy zaprezentować dobre praktyki, wyniki badań, użyteczne rozwiązania oraz praktyczne narzędzia, jak lepiej zarządzać własną energią.

Osiągnij równowagę i szczęście w życiu zawodowym i prywatnym.

Dołącz do nas i zainspiruj się!

ZAPRASZAMY NA KONFERENCJĘ JOY OF LIFE – WOR-LIFE BALANCE.

—–

Magda Kowalska – organizatorka konferencji Joy of life. Od kiedy żyję uważniej nie tracąc rytmu,  jestem zdrowsza i bardziej zadowolona z życia. Jestem mamą, Prowadzę własną firmę stąd wiem jak trudno jest zwolnić by zachować radość z każdego dnia.

Zapraszając do udziału w konferencji z udziałem ekspertów work-life-balance. Podczas jednodniowego wydarzenia, chcielibyśmy podzielić się wiedzą i doświadczeniem z ludźmi, którzy żyją zbyt intensywnie.