Księgi mindfulnessowe

5 książek o mindfulness, które warto (prze)czytać

Czy zdarzyło Wam się kiedyś przeczytać książkę więcej niż jeden raz? W zasadzie jest to powód, dla którego większość z nas tworzy domowe biblioteczki i skrzętnie przechowuje wszystkie swoje księgi- zakładamy, że jeszcze kiedyś na pewno będziemy chcieli do nich wrócić. Rzecz jasna są też tacy, którzy trzymają w domu książki, bo ładnie wyglądają. Też mają rację. W przypadku książek dotyczących mindfulness, zapewniam Was, że z pewnością będziecie chceli je zatrzymać, żeby je ciągle… czytać.

Oto mój subiektywny wybór:

1. „Mindfulness Trening Uważności- Jak znaleźć spokój w pędzącym świecie” (Mark Williams, Danny Penman, wyd. Samo Sedno)

To taki podręcznik do mindfulnessu- który zawiera 8-tygodniowy program  nawiązujący do terapii poznawczej opartej na uważności (MBCT). Znajdziecie w nim wyjaśnienie podstaw uważności, popartą badaniami naukowymi charakterystykę tej metody oraz liczne, bardzo pożyteczne ćwiczenia, dzięki którym na własnej skórze poczujecie, jak wszystko się zmienia w chwili, gdy decydujesz, że będziesz uważny. Czytanie można rozłożyć sobie na osiem niezwykłych tygodni, okraszonych ciekawymi nagraniami z załączonej płyty CD.

2. „Dziennik uważności. Ćwiczenia, które pomogą ci odnaleźć spokój harmonię w każej sytuacji” (Corinne Sweet, wyd. Insignis)

To z kolei ilustrowana książka, z prostymi i skutecznymi ćwiczeniami uważności, przepełniona inspirującymi do zmiany cytatami. Czytelnikowi, a może bardziej użytkownikowi tej książeczki pozostawiono miejsce do notowania swoich przemyśleń, dzięki czemu faktycznie staje się ona naszym dziennikem, powiernikiem naszej uważności. Bardzo pożyteczna pozycja.

3. „The Book of YOU- Codzienne mikroakcje, dzięki którym poczujesz się lepiej” (Jamie Oliver, praca zespołowa społeczności YOU, wyd. Insignis)

Pozostając jeszcze przez chwilkę w klimacie dzienników, „The book of you” to trochę taki nietypowy kalendarz. Składa się z 365 mikroakcji, na każdy dzień roku. Mikroakcje dotyczą czterech kategorii: Jedzenie, Ruch, Umysł, Miłość. Dzięki każdej z mikroakcji, które najczęściej dotyczą naszej codzienności, zdajesz sobie sprawę z prozaicznych zdarzeń i małych przyjemności, dzięki którym odczuwasz szczęście, zaczynasz doceniać to co masz i odnajdujesz się TU i TERAZ.

4. „Potęga teraźniejszości” (Eckhart Tolle, wyd. Galaktyka)

Mistrz prostoty, współczesny przewodnik duchowy, niezwiązany z żadną religią Ekhart Tolle dzieli się z nami swoimi przemyśleniami na temat teraźniejszości. Z każdą kolejną stroną odkrywasz, że w „tu i teraz” kryje się na prawdę ogromny potencjał. Potęga mindfulnessu sprawia, że kompletnie zmienisz swoje podejście do życia. Ciekawy i z pewnością godny polecenia traktakt filozoficzny o mindfulness.

5. „Calm. Calm the mind. Change the world”  (Michael Acton Smith, wyd. Penguin Books)

Anglojęzyczna propozycja, perfekcyjne połączenie syntetycznej, bardzo ciekawej mindfulnessowej treści i bajecznej grafiki. Rewelacyjne zdjęcia, praktyczne szkice i grafy, i dwie niespodzianki dla posiadaczy książeczki! Będziecie zachwyceni i zainspirowani poradami, dzięki którym uspokajając swój umysł przekonacie się, że zmieniacie swój świat. Enjoy!

Długie i chłodne wieczory zachęcają do przesiadywania z książką pod kocem- po cichu liczę, że któraś z moich propozycji umili Wam choć jeden wieczór. Z pewnością nie pożałujecie, a na dodatek potem ta książeczka będzie ładnie wyglądała na półce- sami widzicie- WARTO!