photo-1446236230627-42f8d9b4ac33

10  SPOSOBÓW NA JESIENNĄ DEPRESJĘ

Lato minęło. Temperatura znacznie się obniżyła i już nie masz takiej ochoty wychodzić na zewnątrz, szczególnie, że coraz szybciej robi się ciemno. Kiedy już wyjdziesz, dookoła widzisz tylko spadające liście. Masz wrażenie, że wszyscy są bardziej zajęci. Dopada Cię znużenie, niepokój albo smutek. Nie wiesz sama, co się z Tobą dzieje.

Sezonowa depresja może dopaść każdego, więc postanowiłam podać Ci 10 sposobów, jak sobie z nią poradzić.

  1. Zadbaj o zaspokojenie podstawowych potrzeb swojego ciała, takich jak sen, odpowiednie odżywianie oraz nawodnienie, a także aktywność fizyczną. Jeśli chodzi o jedzenie, to nie zapomnij o produktach, bogatych w tryptofan, czyli nabiale, rybach, bananach, suszonych daktylach, soi, migdałach i orzechach ziemnych.
  2. Bądź dla siebie dobra. Nie miej za dużych oczekiwań w stosunku do siebie. Nie biczuj się za to, że masz obniżony nastrój lub jesteś mniej efektywna niż zwykle.
  3. Spotykaj się ze znajomymi. Mam świadomość, że jesienna aura sprzyja zaszywaniu się w domowych pieleszach, ale mimo to utrzymuj kontakty towarzyskie. Zawsze możesz zaprosić znajomych do swojego domu.
  4. Nie bądź sztucznie szczęśliwa, szczególnie, jeśli masz prawdziwe powody, aby się smucić. Smutek jest integralną częścią ludzkiego życia i wypieranie go nic dobrego nie przyniesie.
  5. Znajdź jedną stałą czynność, którą wykonujesz, pomimo zmian, związanych z nową porą roku. Może to być coś zwyczajnego, jak poranna kawa, albo nowa praktyka, jak ćwiczenia oddechowe lub wysłuchanie określonej piosenki w chwili, kiedy dopada Cię niepokój.
  6. Wsłuchaj się w siebie. Czego potrzebujesz, aby poczuć się dobrze? Może dziś to Twój mąż ugotuje obiad, a Ty weźmiesz relaksującą kąpiel? Może marzy Ci się drzemka?
  7. Zrób plany na zimę. Zastanów się, jak możesz uatrakcyjnić zimowe miesiące albo jak się do nich przygotować.
  8. Pamiętaj, że już za kilka miesięcy znowu będzie wiosna. Już teraz możesz o niej pomyśleć, wdrażając nowy plan ćwiczeń lub zdrowe odżywianie, zapuszczając włosy, kupując wiosenne sukienki w tańszych cenach lub robiąc plany na plenerowe wycieczki.
  9. Wprowadź więcej koloru do swojego mieszkania. Minimalistyczne wnętrza są eleganckie, ale odrobina wesołych kolorów może wpłynąć na polepszenie nastroju wszystkich domowników.
  10. Znajdź sposób na ożywienie życia seksualnego. Długie jesienne wieczory można urozmaicić na wiele sposobów. Czytanie opowiadań erotycznych, nowy komplet seksownej bielizny, erotyczna gra to tylko niektóre z pomysłów, które możesz wypróbować.

Mam nadzieję, że dzięki powyższym sposobom, unikniesz sezonowej depresji i będzie to jedna z najszczęśliwszych jesieni w Twoim dotychczasowym życiu. Jeśli masz swoje metody na jesienny dół, podziel się nimi w komentarzu. Ja wprowadziłam zmiany w swojej sypialni: szarości i czernie zastąpiłam soczystą czerwienią i bielą. Zadziałało ;-).